Vanlige spørsmål
Gjelder angrerett og bytterett når jeg har åpnet produktet?
«Nei og ja». Vi har bytterett i 30 dager på ubrukte varer. Vi tillater at du prøver produktene, men alle merkelapper og emballasje må være intakt slik at produktet fremstår som nytt. Er plastforpakningen brutt er det ingen angrerett. Du må også ha kvittering eller bekreftelse på kjøp for å returnere produkter.
Dersom jeg må vente lenge på et produkt, når begynner garantitiden å løpe?
Det er alltid datoen du mottar varen som gjelder. Din garanti eller reklamasjonsrett påvirkes ikke av eventuelle leveringsforsinkelser.
Er kampanjevarer alltid på lager?
Når vi har kampanjer er det “førstemann til mølla” som gjelder. Går vi tomme vil vi bestille flere, og kan få flere produkter tilgjengelig under kampanjeperioden. Hvis vi går tomme på lager under en kampanje må det påregnes lengre leveringstid.
Hvordan melder jeg meg av nyhetsbrev eller SMS-kampanjer?
Dette gjøres direkte i nyhetsbrevet. Nederst finner du en link der det står unsubscribe. Klikk deg videre på denne. Etter dette skal det ikke komme flere nyhetsbrev. Skulle du mot formodning ikke få det til å fungere, er det bare å kontakte oss, så hjelper vi deg.
Ordre, pris og betaling
Når mottar jeg kvittering eller faktura?
Rett etter at du har gjennomført kjøpet online får du en bekreftelse per e-post. Selve kvitteringen eller fakturaen sendes på e-post til deg, samtidig som varene sendes fra vårt lager. Vi legger også med fakturaen sammen med din forsendelse. Har du inngått en avbetalingsplan via Collector, mottar du første faktura i henhold til betalingsplanen.
Kan jeg velge å delbetale min faktura?
Collector Bank (tidligere Lindorff/lowel) kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt kundeservice via e-post på bill@lowel.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00.
Jeg finner ikke kvitteringen min, kan dere hjelpe meg?
Selvsagt, men vi har kun kvitteringer for kjøp på vår nettbutikk tilgjengelig i vårt system. Send oss en mail og vi hjelper deg.
Kan jeg forskyve forfallsdato på fakturaen?
Collector Bank (tidligere Lindorff/lowel) kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt kundeservice via e-post på bill@lowel.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00
Hvorfor kan jeg ikke handle på faktura?
Collector Bank (tidligere Lindorff/lowel) kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt kundeservice via e-post på bill@lowel.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00
Hvis jeg betaler med kort, debiteres kortet med en gang?
Trekk av kort gjøres når varen er sendt.
Hvordan ser jeg hva fraktkostnaden blir?
For ordre som overstiger kr. 1000,- og sendes via postpakke vil frakt være kostnadsfritt. For beløp som er lavere enn dette har vi en fastpris på 75,-.
Er det mulig å forhåndsbestille et produkt hos dere?
“Ikke på lager, kan restbestilles” betyr at produktet ikke er på lager, men kan bestilles. Din bestilling vil bli sendt så fort vi får produktet på lager.
Stemmer lagerstatus som vises online?
Lagerstatus som vises online skal i de aller fleste tilfeller være korrekt, men vi tar ett forbehold hvis mange kunder bestiller samme produkt over kort tid kan det oppstå feil. Ved noen tilfeller kan det også være en systemfeil.
Hva gjør jeg hvis produktet har blitt billigere før jeg har fått leveransen?
Skulle det forekomme at et produkt har blitt billigere innen du har mottatt bestillingen, kan du kontakte oss mens den lave prisen fremdeles er gjeldende, så vil vi kunne tilbakeføre mellomlegget.
Er det mulig å bestille på nett og hente i en butikk?
Nei, dessverre.
Kan jeg legge et produkt til en eksisterende ordre?
Etter at en ordre blir lagt inn vil denne behandles så raskt at det ikke vil være mulig å foreta korrigeringer av denne. Vi anbefaler deg derfor å legge inn en ny ordre dersom du ønsker å legge til flere produkter.
Ikke på lager, tilgjengelig som restordre
Produkter som ikke er på lager lar seg forhåndsbestilles, produktet vil bli sendt så snart det ankommer vårt lager.
Levering, opphenting og retur
Dersom et av mine produkter er forsinket, hva skjer da med de andre?
Du skal ikke vente lenger enn nødvendig. Produktene som er tilgjengelige sendes i en separat forsendelse, og du betaler bare for én levering.
Kan jeg selv hente varene på deres lager?
Handler du online sender vi alle varer rett fra vårt hovedlager i Tønsberg. Dette lageret har ingen ekspedisjon så det vil derfor ikke være mulig å hente ut bestillingen din derfra.
Får jeg et nytt produkt dersom det jeg mottok er skadet?
Du kan få et nytt produkt dersom du ønsker det, eller så er det også mulig å få en kompensasjon mot at du beholder produktet. Siden hvert tilfelle er unikt ber vi deg ta bilder av skaden, ta vare på emballasjen og kontakte oss så snart som mulig.
Hvordan endrer jeg navn, nummer eller adresse på leveransen?
Det går dessverre ikke å gjøre dette selv, så da må du kontakte oss på mail eller telefon. Vi har dessverre ikke mulighet til å gjøre dette etter at pakken er sendt fra vårt lager. Dvs. at det ikke er mulig å gjøre forandringer på utleveringssted etter at en pakke har gått ut fra vårt lager.
Hva gjør jeg for å avbestille hele leveransen?
Kontakt oss raskt og vi hjelper deg! Avbestilling må skje før vårt lager har begynt å pakke din ordre. Ved for sene avbestillinger har vi dessverre ikke mulighet til å refundere fraktkostnaden.
Hva gjør jeg hvis noe mangler i pakken?
Kontakt oss, så undersøker vi hva som har skjedd og sørger for at du får det som mangler.
Får jeg tilbake penger for frakt om jeg returnerer en vare?
Betalte du for frakt da du kjøpte en vare hos oss, får du dette refundert sammen med summen for varen du kjøpte. Eventuelle kostnader for å returnere varen til oss dekker vi dessverre ikke. Men vi sender deg en returseddel ved forespørsel.
Jeg har returnert et produkt. Når kommer pengene tilbake på konto?
Så fort vi har mottatt og kontrollert produktene, betaler vi tilbake med samme metode som du betalte. Det kan ta opptil 30 dager, men det går sjelden så lang tid.
Service, support og forsikring
Hva gjør jeg hvis produktet mitt har gått i stykker?
Ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan hjelpe deg, husk å ha kjøpsbevis tilgjengelig.
Starter reklamasjonstiden etter at garantitiden er gått ut?
Nei, garanti og reklamasjon starter alltid samtidig, og det er dagen du tar imot produktene som gjelder.
Hva slags garantier har jeg?
Produsenten setter selv garantien for sine produkter, men du kan likevel være trygg på at du har minimum 2 års reklamasjonstid på alle produkter du kjøper hos oss.
Hva er forskjellen på garanti og reklamasjonsrett?
Reklamasjonsretten er obligatorisk i henhold til norsk lovverk, mens garanti er noe forhandlere og produsenter selv kan legge til.
Får man alltid bruksanvisning på norsk?
Alt blir mer og mer digitalt, også bruksanvisninger. Vanligvis følger det en bruksanvisning med selve produktet, men i blant er denne også trykket direkte på esken til produktet. Da kan vi sende den til deg elektronisk eller henvise deg til riktig sted på produsentens hjemmeside, hvor den kan skrives ut. Bruksanvisninger finnes ikke alltid på norsk, men skal alltid være tilgjengelig på engelsk.