Vi tar et nytt steg

Et innovativt selskap i rask vekst som nå har ambisjoner om å åpne Norges råeste Concept Store i flere norske storbyer.

Medex Norge AS (heretter MDX) er en norsk nettbutikk med fokus på produkter for trening, rehabilitering, restitusjon, ernæring, måling og testing. MDX har på kort tid etablert et solid fundament med et godt varemerke og skal nå fortsette å motivere til aktivitet og god helse ved å etablere en kjede av fysiske butikker med fokus på innovasjon og kompetanse innen trening og helse-teknologi. MDX ønsker å åpne sin første butikk mot slutten av 2022 og med fulltegnet emisjon er målsetningen å ha totalt 10 butikker innen utgangen av 2026. Som aksjonær vil du få flere fordeler gjennom rabattkoder og tjenester, samt utbetaling av utbytte fra år 2026.

Plattform og fundament med skalerbare partnere
MDX har bygget opp en skalerbar forretningsmodell gjennom partnerskap med store og kjente leverandører av både regnskap, nettbutikk og 3PL løsninger.

Tredjeparts logistikkløsning

NTEX er et av Skandinavias mest ekspansive transportselskaper. Når dere jobber med oss, er vi ikke bare en underleverandør – vi er en engasjert partner som sørger for at deres logistikk og transporter stadig forbedres og finslipes. 

Saga Regnskap Tønsberg AS

Hos Saga Tønsberg får du en engasjert samarbeidspartner som er opptatt av å hjelpe deg å lykkes. Gjennom bred kompetanse og gode tekniske verktøy skal vi bidra til verdiskapning i din bedrift.

Venturis - Profesjonelle digital markedsføring

Vi er et moderne teknologiselskap som er spesialister på det digitale medium. Med over 20 års erfaring fra grensesnittet mellom butikk og IT, ønsker vi å benytte vår erfaring til å spille våre kunder bedre. Vi leverer en rekke digitale tjenester, og vårt fokus er å identifisere og realisere reell forretningsverdi, uten noen form for gullkanter

Gode kjøpsopplevelser for kunden:

Stadig flere handler oftere og mer på nett istedenfor i fysisk butikk. Vi jobber derfor knallhardt for å tilrettelegge for en god og optimal kjøpsopplevelse slik at MDX kan fortsette å øke nettsalget gjennom høy kompetanse, gode produkter, rask kundeservice og fornøyde kunder. Gjennom god kundeservice og gode produkter skal MDX gi en en positiv opplevelse og bygge opp en portefølje av lojale kunder som kommer tilbake og handler hos MDX og ikke minst forteller dette videre, og anbefaler MDX til andre potensielle kunder. MDX har hver dag mellom 350-500 besøkende på nettsiden og vi ser at interessen for mange av våre spesialprodukter og egne agenturer er økende.

Sterkt team og gode samarbeidsavtaler

Arbeidshverdagen blir stadig mer digitalisert, og vår digitale bakgrunn gir oss et konkurransefortrinn. Vi er et sterkt team med ulike erfaringer, kompetanse og nettverk med ferdigheter innen kommunikasjon, ledelse, forretningsdrift og teamarbeid som på sikt vil være flere av våre suksessfaktorer.

Nytenkende:

MDX har fokus på innovasjon og Health-Tech som skal motivere til aktivitet året rundt. MDX skal nå etablere flere nye tjenester som skal kombineres gjennom en fysisk butikk med kompetansesenter, rehabsenter, Concept Store og en møteplass der fokus blir å etablere et “Communty For Excellence” gjennom nøye utvalgte samarbeidspartnere, leverandører og ansatte.

Medex frem til nå

Medex Norge AS ble etabert i 2019 med fokus på ortoser og støttebandasjer fra Medex International Ltd. I dag har Medex kontorer på SNØ i Lørenskog og et bredere fokus på trening og god helse med flere andre produkter innen treningsteknologi, sportsbeskyttelse, treningsutstyr, rehabilitering og kosthold. Selskapet valgte derfor å endre fra Medex logo til egen logo, MDX, men har beholdt selskapsnavnet Medex Norge AS. Det er forøvrig ingen bindinger mellom Medex Norge AS og Medex International Ltd.

MDX skal fremover tilby innovative produkter av høy kvalitet som kan bidra til at treningsøktene blir mer effektive og samtidig gi økt motivasjon og en bedre opplevelse av treningen.

MDX har en generelt fokus på innovasjon innen trenings-teknologi, funksjonelt og godt design samt gode nisje-leverandører som ofte ikke får innpass hos de største sportskjedene. MDX søker kontinuerlig etter nye og unike leverandører med produkter som kan gi våre kunder et fortrinn og økt treningsglede, både som mosjonist og aktiv utøver, slik at MDX skal kunne tilby et sortiment av produkter som ligger utenfor mainstream med ny forskning og kompetanse som fundament.

MDX samarbeider også med flere idrettslag og ulike forbund, og ønsker samtidig å utvikle seg som en partner og støttespiller til ulike profesjonelle miljøer med fokus på å hjelpe frem utøvere som satser innen ulike idretter.

Hvem er kundene våre?

MDX skal være en butikk og et møtested for alle som er interessert i sport og god helse med et tilbud av tjenester og produkter til alle aldersgrupper. Det vil også være eget tilbud for barn og unge f.eks ift. sportsbeskyttelse og tilpasning av dette – der man også kan tilby en pakkeløsning for en aktiv familie.

Hvor kan du handle produkter?

MDX har siden oppstart i 2019 kun hatt fokus på å bygge opp en egen og skalerbar nettbutikk. MDX planlegger nå å åpne flere fysiske butikker der vi ønsker å kombinere en allerede velfungerende nettbutikk med en fysisk “Concept Store” hvor man kan se og prøve varen, få råd og veiledning fra folk med høy kompetanse, bli invitert på kurs, få produktopplæring og møte likesinnede over en god kopp kaffe. Kundene skal også få mulighet til å ta med seg varen (Klikk og hent) eller bestille produktet fra fysisk butikk med hjemlevering samme dag.

Hvordan tar vi betalt?

MDX tilbyr flere ulike betalingsløsninger. Betalingsløsningene er levert av Bambora og vi tilbyr kortbetaling, Vipps, Klarna og faktura/delbetaling. Våre kunder blir belastet først når varen er blitt sendt – inntil da er pengene kun reservert.

Hvordan leveres produkter fra oss?

De fleste ordre sendes i dag fra vårt lager hos NTEX i Vestby, vår logistikkpartner som også er fullintegrert med vår nettbutikk fra Woocommerce. Alle bestillinger som plasseres før kl. 14.00 sendes samme dag. Vi har også opparbeidet oss god tillit fra flere av våre leverandører som tillater at vi kan benytte oss av drop-shipment på de største og dyreste produktene i vårt sortiment. På denne måten kan vi minimere vår risiko, redusere fraktkostnader og samtidig alltid ha produkter tilgjengelig på lager for våre kunder.

 

Egne agenturer med stort potensiale

MDX har også sikret seg rettigheter på import og distribusjon fra flere kjente leverandører som også har et stort potensiale for B2B-salg. Denne porteføljen består i dag av 14 agenturer med ulikt potensiale. Samtidig er MDX nå også i dialog med 4 andre agenturer innen Padel og sykkel, som vi forventer å signere som del av porteføljen innen utgangen av 2022. De agenturer og avtaler som MDX har signert og har rettigheter på i dag er følgende:

SKIP, www.skip.se

Skip ble etablert i Sverige i 1971 og er et selskap som ønsker å inspirere folk til å bevege seg. Siden oppstarten har SKIP produsert og utviklet sportsernæring og kosttilskudd av høy kvalitet. Alle produkter er produsert i Sverige, er forskningsbasert og inneholder kun naturlige ingredienser. Porteføljen består av nesten 100 ulike produkter. Skip selges bl.a av Comet Sport, Apotekhjem og Helsekost.no i Norge.

Potensialet for SKIP er vurdert til 8-10 mnok per år

TaiDoc, www.taidoc.com

TaiDoc produserer førsteklasses medisinsk utstyr for å forbedre folks helse og livskvalitet. TaiDoc er et av verdens ledende produsentene av helseprodukter og i 2010 ble TaiDoc børsnoterte i Taiwan. TaiDoc fokuserer komplette løsninger som dekker diagnostikk, profesjonelle instrumenter til helsesektoren og telehelsesystemer. I Norge har vi siste 2 år solgt nesten 1000 laktat, glukosemålere og andre måleinstrumenter fra TaiDoc og interessent for øvrige produkter fra TaiDoc er økende. Laktatmålere fra TaiDoc selges i dag av bl.a Farmasiet, Løplabbet, O2 Eksperten og Foss-Sport.

Potensialet for TaiDoc er vurder til 5-10 mnok per år.

Airofit, www.airofit.com

Airofit er forskningsbasert vitenskap som forbedrer din vitale kapasitet som er den faktiske mengden luft du kan få inn og ut av lungene. Ved å strekke mellomgulvet og interkostalmusklene kan du redusere restvolumet og øke mengden brukbar luft. Dette er gir fordeler for idrettsutøvere i utholdenhetsidretter, så vel som pasienter med astma eller KOLS. AIrofit selges bl.a av O2 Eksperten.

Potensialet for Airofit er vurdert til 1-3 mnok per år.

STRYD, www.stryd.com

Stryd er en av markedets beste løpepoder for å måle effekten av løpingen. STRYD følger med på omgivelsene, den registrerer både vær og terreng, samtidig som den tar hensyn til løperens egen form. På den måten vet utøveren alltid hva som skal til for å trene optimalt. I Norge har vi solgt flere hundre STRYD enheter siste 2 år og Norge er nå det landet i verden med flest solgte STRYD per innbygger. Stryd selges i dag av bl.a Løplabbet, O2 Eksperten og Foss Sport.

Potensialet for STRYD er vurder til 1-3 mnok per år.

BodyVine, www.bodyvines.com

BodyVines sin patenterte Power-band tape-teknologi gir muskler og sener avansert kompresjon og støtte. Denne teknologien er nå brukt for å produsere et helt nytt kompresjons-tøy som beskytter, støtter og lindrer under trening og konkurranse. Ved å kombinere biomekanikk, og teorien om sportstaping har BodyVine utviklet en helt ny serie treningstøy og kompresjons-støtter som forbedrer ytelsen under trening og minimerer risikoen for skade. Treningsproduktene fra Bodyvine lanseres av MDX til Norge i slutten av September i år.

Potensialet for Bodyvine er vurdert til 10-20 mnok per år.

K-Tape, www.k-tape.com

K-Tape har utviklet den originale Kumbrink Tape-teknologien og er anerkjent over hele verden for best mulig kvalitet og ytelse. Pasienter får et produkt av høy kvalitet, anerkjent over hele verden for sin ytelse og kvalitet. K-Tape er også en av få leverandører hvor alle produkter er godkjent til medisinsk bruk. K-Tape selges bl.a av Foss Sport i Norge.

Potensialet for K-Tape er vurdert til 2-5 mnok per år.

FLOW, www.flowrecovery.com

FLOW er har spesialisert seg på produkter og kompetanse innen massasje og rehabilitering. Grunderne av selskapet er tidligere ansatte i Hyperice og har etter eget utsagt utviklet produkters om er best i klassen inn alle segmenter. I Norge har FLOW Mini blitt en bestselger med flere hundre solgte produkter. Flow selges bl.a av Life kjeden i Norge.

Potensialet for FLOW er vurdert til 3-5 mill per år.

KASK Skihjelmer, www.kask.com

Alle KASK-produkter er 100 % laget i Italia og har bestått de strengeste sikkerhets- og kvalitetstestene i KASKs særegne CSD-prosjekt – Comfort, Safety, Design. Alle KASKs eksklusive design og produktfunksjoner i hjelmkolleksjonene er innovative og beskyttet av en rekke patenter. KASK går ikke på akkord når det kommer til kvalitet og sikkerhet og har satt seg som mål å bli verdens største og beste på hjelmer til vintersport. KASK Skihjelmer selges bl.a av Sport1 Hafjell.

Potensialet for KASK Skihjelmer er vurdert til 1-3 mnok per år.

KOO Skibriller, www.kooworld.cc

Eleganse og design sammen med innovative tekniske løsninger noen av argumentene for å velge KOO Skibriller. Optikken som brukes for alle KOO-produkter er også spesielt utviklet av Zeiss® og har de mest holdbare, ripebestandige materialene sammen med avansert fargeteknologi for å forbedre og justere synlighet i alle værforhold. KOO Skibriller selges bl.a av Sport1 på Hafjell.

Potensialet for KOO Skibriller er vurdert til 1-3 mnok per år.

Sailfish våtdrakter og tilbehør, www.sailfish.com

Sailfish ble grunnlagt i 2007 av tidligere landslags-svømmer og raskeste svømmer i triatlon, Jan Sibbersen. Sailfish leverer førsteklasses produkter for triatlon- og svømming i åpent vann. De prisbelønte våtdraktene fra Sailfish er kjent for sin fleksibilitet, balanserte oppdrift og enestående glide-egenskaper i vann. Sailfish-porteføljen inkluderer over 120 produkter, som alle er designet i Pfungstadt nær Darmstadt. Sailfish er viden kjent langt utenfor Europas grenser og selges i mer enn 25 land over hele verden.

Potensialet for Sailfish er vurdert til 2-5 mnok per år.

BeTheChange, www.bethechange.swiss

En ny og innovativ produsent av SmartFood, Kosttilskudd og Sportsernæring av høy kvalitet med fokus på økologiske råvarer og bærekraft. BTC bruker lokale råvarer, har korte transportveier og kvalitets-sikrer hver eneste ingrediens. BTC gjennomfører egne prosjekter for å fremme regenerativt og økologisk landbruk, samt bærekraftig dyrevelferd. I prosessen skaper BTC nye matkilder, utvikler nye produkter sammen med spesialister fra landbruk, matteknologi, emballasjeindustrien, vitenskap og medisin for å utforske nye innovative produkter.

Potensialet for BeTheChange er vurdert til 5-10 mnok per år.

FKPRO, www.fkpro.uk

FKPro er et to-stropper-slyngetrener for å hjelpe vekttap, kjernemuskulatur fleksibilitet, kraft, balanse, utholdenhet og styrke. Brukes i personlig suspensjonstrening og fitness i hele Storbritannia. Den passer for alle ferdighetsnivåer fra nybegynnere, grunnleggende treningsstudio og hjemmebrukere til elite-idrettsutøvere. FKPro kan brukes praktisk talt hvor som helst, er lett og lett å transportere.

Potensialet for FKPRO er vurdert til 1-3 mnok per år.

Incylence, www.incylence.com

Sokker av høy kvalitet; lett, pustende og behagelig på huden. Leveres også i merinoull for kaldere årstider. Incylence er også kjent for sitt visuelle blikkfang som tåler tøff bruk og varer lenge. Samarbeider blant annet med Kristian Blummenfelt og Gustav Iden som har fått sin egen modell med navnet «Auka».

Potensialet for Incylence er vurdert til 1-3 mnok per år.

XBRAVE, www.xbrave.pro

XBRAVE er unik sportsbeskyttelse med ny teknologi som virkelig beskytter. Materialet har fått flere innovasjonspriser for sin støtdempende effekt sammen med ultralett vekt og moderne design. Sportsbeskyttelse fra XBrave har et stort potensial ettersom produktet beskytter på en helt annen måte enn materialer fra konkurrerende merker. I tillegg er den produsert av ultralett materiale der ingenting blokkerer bevegelsene.

Potensialet for XBRAVE er vurdert til 10-15 mnok per år.

MDX milepæler

  • Kr 4 926 000 i omsetning i 2021 og positivt driftsresultat uten finansielle investorer​
  • Salgsinntektene per 31. august 2022 passerte 3,8 MNOK og prognosene for 2022 er derfor satt realistisk, også i forhold til resultat​
  • 30% økning i ordreinngang per juli 2022 sammenlignet med samme periode i 2021​
  • Varelager og eiendeler for totalt kr 1 866 000 i regnskapet for 2021​
  • 14 egne og eksklusive agenturer i Norge og Skandinavia
  • Innkjøpsavtaler med store etablerte grossister som RLVNT, Living Sport, Response Nordic, Mylna, IDT rollerskies, Coxa, Roxee, Frisk Forlag, Vitalkost, Northug m.fl.​
  • Skalerbar plattform som gjør det mulig å sømløst øke nettsalget betydelig (Woocommerce), komplett 3PL løsning fra NTEX Logistics og Digital markedsføringsavtale med Venturis AS​
  • Det er i 2022 etablert avtale om salg av produkter fra egne agenturer gjennom butikkene til Löplabbet i Norge, Löplabbet i Sverige, Life-kjeden, utvalgte Sport1 butikker, Farmasiet m.fl. ​
  • Ca 3700 følgere på Instagram​
  • Flere kjente Ambassadører og samarbeidspartnere fra ulike idretter, både vinter og sommer, bl.a avtale med Norges Skøyteforbund, Sandvollyball-duoen Sørum & Mol, Langrennsløper Eirik Mysen m. fl​

Concept Store – vår butikk, møtested og utstillingsvindu

Vi mener at nøkkelen til suksess er å kombinere en velfungerende nettbutikk med en fysisk Concept Store der man kan se og prøve varen, få råd og veiledning fra folk med høy kompetanse og benytte seg av selvbetjente kasser. Kundene skal også få mulighet til å ta med seg varen (Klikk og hent) eller bestille produktet fra fysisk butikk med hjemlevering samme dag. Gjennom denne emisjonen skal vi åpne vår første fysiske butikk på sentrale Østlandet som vil være et eget utstillingsvindu og kompetansesenter med flere nye tilbud som de etablerte butikkene ikke har.

MDX PT-Rom

Vi skal skape et PT-Community som vil være full av kompetanse og skreddersydde løsninger som kan hjelpe deg til en sunnere livsstil med fokus på vanlig, sunn mat og gøy trening. 

Utstilling

Her har vi anledning til å stille ut de mest populære produktene eller produkter fra nettbutikken som kan være hensiktsmessig å prøve før man kjøper

Hurtigkasse

Her vil du kunne kjøpe produkter direkte fra nettbutikken og feks kunne velge hjemlevering samme dag

Eget prøverom

Med vårt eget prøverom vil du kunne prøve varer hos oss, skulle varen ikke passe eller du har behov for en annen størrelse bytter du direkte hos oss. Om varen ikke er i butikk kan du enkelt få denne levert hjem samme dag

Community

MDX Concept Store skal ikke bare fungere som et utstillingsvindu, det skal også være en møteplass hvor vi ønsker å skape et «Community for Excellence». Her ønsker vi å tiltrekke oss innovative leverandører, utøvere, mosjonister, ny forskning og vitenskap og formidle dette videre ved å tilby kurs, seminarer, temakvelder og presentasjon av nye produkter til alle som er opptatt av trening og god helse. I MDX Concept Store skal det etter hvert også bli mulighet å få servert en god kopp økologisk kaffe og noe sunt og godt å spise.

Kompetanseheving

Vi kommer også til å knytte oss enda nærmere våre leverandører og det kommer derfor til å bli arrangert kurs i alt fra bruk av laktatmåler, lungetrener og løping med watt til rulleskikurs og valg av riktig våtdrakt for svømming. Vi ønsker herved tilby alle våre kunder, leverandører og samarbeidspartnere en møteplass og et forum som fokuserer mer på trening som livsstil enn å ti lby et berg av produkter til lavest mulig pris. Vi kommer også til å knytte til oss flere ambassadører og i enda større grad være med å hjelpe frem utøvere som satser innen ulike idretter. Å være Ambassadør for MDX skal være en del av vårt Excellence.

Treningsrom:

Vårt MDX PT-Rom skal kunne gi kunden en effektiv trening som gir påfyll av energi og resultater som varer og som bidrar til en sunn og god helse. Dette vil være treningssted som tilbyr eksklusiv trening i mindre grupper, fokus på kvalitet og den gode følelsen. Vi skal skape et PT-Community som vil være full av kompetanse og skreddersydde løsninger som kan hjelpe deg til en sunnere livsstil med fokus på vanlig, sunn mat og gøy trening. Det vil også være mulig for våre kunder og teste våre produkter, men også bygge et eksklusivt treningsrom der vi kan invitere en PT til å trene sine egne kunder gjennom et medlemsskap med MDX.

Om 10 år vil man forhåpentligvis være medeier i et selskap der vi er markedsledende innen Health-Tech med flere fysiske butikker i de aller største byene som omsetter for +500 MNOK med mulighet for utbetaling av utbytte, Exit ved oppkjøp og flere andre aksjonærfordeler.

Bedriften skal drives av og for de som brenner for MDX, og at en del av overskuddet alltid vil gå tilbake til våre eiere og de som er med i vårt Community.

Trender:

Helse i fokus

Nordmenn blir «yngre», lever lengre og holder seg i aktivitet til langt over pensjonsalder. Større fokus på restitusjon og rehabilitering. De senere år har en ny forståelse av helse vokst fram som noe mer og kvalitativt forskjellig fra fravær av sykdom. Målsettingen er ikke lenger bare å bekjempe sykeligheten i befolkningen, men å fremme helse og at livet i sin helhet skal være så bra som mulig for så mange som mulig. Helse kan vi se på som evne til å mestre hverdagens krav. Det innebærer bl.a. å gi befolkningen kompetanse til å leve med og mestre kronisk sykdom og funksjonssvikt.

Gadgets i skuddet

Hvert eneste år kommer det nye gadgets og teknologiske hjelpemidler som kan være til stor nytte for menneskers generelle fysiske form og helse. På grunn av den teknologiske utviklingen har det kommet mange hjelpemidler som gjør treningen lettere og tryggere for alle parter.

Vi er opptatt av hva vi spiser

Helhetlig sammensetning av produkter for et bedre, lengre og lykkeligere liv hvor vi er i bedre fysisk og psykisk form enn noen gang. Å spise sunt og variert, kombinert med fysisk aktivitet er bra både for kropp og velvære. Spiser du sunt og variert og er fysisk aktiv i hverdagen, reduserer du risikoen for bl.a. hjerte- og karsykdommer, type 2-diabetes, høyt blodtrykk, flere former for kreft, beinskjørhet, tannråte, overvekt og fedme

Stort marked og økt fokus på spesialforretninger

Omsetningen for sport- og sportshelse var på over 20 milliarder i 2019 – tross nedgang fra 2018. Sportsbransjen har vært gjennom en omstrukturering med konkurser for bl.a Gresvig som har vært en god opprydding i bransjen. Ferske tall viser at mindre sportsforretninger som oss med mer spesialisert kompetanse, kvalitetsprodukter og tilhørighet gjør det bedre enn de store kjedene.

Økende trend for digitale plattformer

Covid-19 har gitt mer fokus på digitale arenaer for trening og konkurranse, som også vil gi muligheter for flere nye produkter som kan dukke opp og som kan signeres inn i porteføljen

Konkurrenter

Medex Norge AS har gjennomført en konkurrentanalyse innenfor sports- og helsebransjen, og vi har ikke identifisert noen konkurrenter som opererer med det samme konseptet vi nå utvikler.

Vi mener at vi har en stor fordel da vår Community- tankegang er et helt nytt konsept som kan knytte helsekompetanse inn i vår butikk. Her ønsker vi å tiltrekke oss innovative leverandører, utøvere, mosjonister, ny forskning og vitenskap og formidle dette videre ved å tilby kurs, seminarer, temakvelder og presentasjon av nye produkter til alle som er opptatt av trening og god helse.

Vi har også en stor fordel med at vi har agenturet på mange produkter som har vokst seg store i Norge, og et flertall av disse distribueres også B2B til kvalitetsbutikker som blant annet Løpelabbet, Farmasiet og Comet sport + fler.

Medex Norge AS har selvstendig egenprodusert denne konkurrent-analysen, hvilket innebærer at det kan finnes direkte konkurrenter som ikke er funnet av oss.

Våre største leverandører og grossister

  • RLVNT Distribution AB

RLVNT Distribution er Nordens største distributør og spesialist innen sports- og livstilsteknologi. RLVNT Distribution jobber kun med de beste merkene på markedet og er en god partner og støttespiler til MDX som har vært med oss helt fra starten.

  • Livingsport A/S

Leverandør av høykvalitets treningsutstyr fra kjente merker til detaljhandelen i hele Norden. LivingSport A/S arbeider konstant for å optimalisere den salgsrelaterte integrering, logistikk og service. Livingsport helper oss med å skape et troverdig, enkelt og problemfritt salg med stor tilfredsstillelse mellom forbruker, forhandler og oss som leverandør.

  • Response Nordic

Leverandør av kjente merkevarer innen elektro- og sportsbransjen. Sport/Outdoor og teknologi med mening. Omfattende vareutvalg og to-delt nettside for å lettere gi oversikt over produkter som er relevante for vår forretningsvirksomhet og hva som passer inn i vårt konsept.

Team

Thommy Røvik
Daglig leder

Fagbrev og 13 års erfaring innen produksjonsteknikk og teamledelse. Daglig leder i Medex Norge AS med ansvaret for forvaltningen av selskapets menneskelige og materielle ressurser. Sportslig aktiv med et bredt nettverk innen idrett og ulike idrettsmiljøer.

Erlend H. Strømnes
Styreleder

Bachelor i Engineering og Master i Ledelse fra BI. Toppleder med global og flerkulturell arbeidserfaring fra Europa, Afrika, Midtøsten og Asia. Mer enn 25 års erfaring fra ulike Salgs- og Markedsorganisasjoner, Start-Ups og Turn-arounds. Bred kompetanse innen forretningsledelse, bedriftsøkonomi, salgs- og distribusjonsstrategi, teambygging og endringsledelse.

Kenneth Røvik
Styremedlem

Leder med 15 års IT kompetanse med erfaring fra komplekse miljøer. Har ansvaret for websider, markedsanalyse, digital markedsoppfølging i Medex Norge AS.

STYRET

Styreleder: Erlend H. Strømnes
Styremedlem: Kenneth Røvik
Styremedlem: Christian S. Sørum

Frem til i dag har MDX bygd en solid plattform med solide omsetningstall og vi vil fremover fortsette å øke vårt fokus på produkter, kompetanse og tjenester innen triatlon, løping, sykling, svømming, ski, skøyter og hjemmetrening/egentrening – samt et generelt fokus på restitusjon og rehabilitering. Her vil vi også få et større og bredere utvalg på sesong-produkter og vi vil også å utvide vårt produktsortiment med flere tekstilprodukter og funksjonelt treningstøy. Vårt store mål for året er som tidligere nevnt å åpne MDX Concept Store på Østlandet.

Nøkkeltall:

Vi skal fortsette å jobbe strukturert med budsjetter og KPI’er der strategi og trender er indikatorer og triggere som skal gi oss en enda bedre forståelse av kundens fremtidige behov og hvordan vi skal øke tilbudet av varer og tjenester fra MDX Concept Store som har størst potensiale.

MDX Brand:

Vi skal ha økt fokus på MDX som eget Brand og fokus på merkevaren MDX samt gjøre denne attraktiv i markedet vi opererer i. Dette betyr også at det kan komme fremtidige produkter og tjenester under eget brand som passer inn i vårt konsept. Vi har allerede etablert Team MDX (sykkel) og det vil etterhvert også bli presentert en egen Brand-store med treningstøy og annet tilbehør med egen MDX logo samt trening, PT-oppfølging, rehabilitering/fysioterapi m. fl. Ny kunnskap, kompetanse og nye innovasjoner skal også være et tilbud fra MDX.

Community tankegang

Vi skal videreutvikle vårt “Community For Excellence” der vi knytter våre ansatte, produsenter og leverandører sammen med den fysiske butikken, trenere, terapeuter, kunder, mosjonister og aktive utøvere.

Synlighet

Vi skal øke markedsaktivitet og MDX skal bli synlige på idrettsarrangementer som Oslo Marathon, Birken, Triatlon/Norseman, Fjellmarathon, Strynefestivalen, The Arctic Triple, Vi skal også bli synlige på flere arrangementer og disipliner innen skøyter, langrenn og sykkel.

Ekspandere

Vi skal utvide konseptet med egne butikker. I første omgang skal vi etablere og teste ut konseptet på Østlandet og deretter utvide antallet egne butikker til flere større byer i Norge. Det kan etterhvert også bli aktuelt å åpne nettbutikk til Sverige og Danmark for deretter å etablere Franchise-modell for MDX som fysisk butikk. Videre kan det også bli aktuelt å vurdere oppkjøp av selskaper som passer inn i porteføljen innen idrett og helse, men dette ligger fortsatt som fremtidige muligheter som skal vurderes som del av den langsiktige strategien.

Exit-strategi

Vi har en 5-års plan der eierne vil bli tilbudt en form for exit eller avtalt fremtidig utbytte dersom de ønsker å videreføre eierskapet forutsatt vi som selskap oppnår målene vi har satt oss. De eiere som ikke velger en exit vil få flere fordeler fra MDX og kanskje til og med få en aktiv rolle selv. Dette vil være litt opp til den som investerer og hvordan selskapet utvikler seg. MDX vil på sikt også være en potensiell oppkjøpskandidat for større selskaper.

Velkommen som aksjonær 

Medex Norge har skaffet seg et solid fundament med en skalerbar nettbutikk som alene er verdt å investere i, men vi stopper ikke der. Med våre community-tanker så ønsker vi å tilby våre kunder, partnere, leverandører, utøvere m.fl en helt ny arena hvor man kombinerer trening, sosial omgang, tilgang på innovative produkter, spesialtilpasninger, kompetanse, kurs, foredrag m.fl. Her vil vi endre MDX fra å være en ren nettbutikk til å bli et helt økosystem for treningsteknologi, treningsutstyr, sportsbeskyttelse, kosthold og restitusjon med fokus på god helse fra flere vinkler.

Har du lyst til å bli med å endre en bransje som har kjørt seg fast i haugevis av produkter og til lavest mulig pris, til en møteplass der du får tilgang på kompetanse, lidenskap og en god kopp kaffe? Da ønsker vi deg velkommen som investor i Medex Norge AS.

Interessert?

Registrer deg helt uforpliktende under så vil vi ta kontakt når investeringstilbudet er klart